Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

De praktijk

Wat is het adres van de praktijk?
Bezoekadres Huisartsenpraktijk de Thouars
1e Etage
Moergestelseweg 26b
5062 JW Oisterwijk

Wat zijn de openingstijden van de praktijk?
Reguliere openingstijden
Maandag 8:00 - 17:00
Dinsdag 8:00 - 17:00
Woensdag 8:00 - 17:00
Donderdag 8:00 - 17:00
Vrijdag 8:00 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten


Afwijkende openingstijden
Bevrijdingsdag
Maandag 5 mei
Gesloten
Pinksteren
Maandag 9 juni
Gesloten
Hoe kan ik de praktijk bereiken?

Wil je een afspraak inplannen, een vraag stellen aan de huisarts of inzage in je dossier? Doe dit dan eenvoudig online in jouw portaal. Waar en wanneer je maar wilt. Zonder wachtrij aan de telefoon.

Hoofdnummer
013 528 54 60
Nu bereikbaar tot 17:00 uur.
Tussen 10.00-10.30u en 12.00-13.00u is de praktijk alleen voor spoed bereikbaar
Spoednummer
013 528 54 60
Nu bereikbaar tot 17:00 uur.
Kies 1 voor psoed
Huisartsenpost
085-5360300
Heb je ’s avonds, ’s nachts of in het weekend zorg nodig die niet kan wachten, bel dan de huisartsenpost.

PrimaCura Huisartsen Spoedpost
Lage Witsiebaan 2A
5042 DA Tilburg

Wanneer bel ik de huisartsenpost?
Hoe kan ik me inschrijven als nieuwe patiënt?

We vinden het heel vervelend, maar we kunnen op dit moment geen nieuwe patiënten aannemen.Je kunt je aanmelden voor de wachtlijst. Wij bepalen per 3 maanden hoeveel nieuwe patiënten wij kunnen inschrijven. Zodra er ruimte is voor nieuwe patiënten, nemen wij vanuit de wachtlijst zelf contact met je op. Wij verzoeken vriendelijk hierover niet te bellen.


Aanmelden wachtlijst


Belangrijk: huisgenoten van al ingeschreven patiënten kunnen zich wel inschrijven. Neem hiervoor telefonisch contact op met de assistente via 013 528 54 60.

Hoe kan ik mijn contactgegevens aanpassen?

Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan eenvoudig online door via jouw portaal.

Ik heb een klacht over mijn huisarts

Wanneer je ontevreden bent, stellen we het op prijs dat je dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van de onvrede, dan kunnen wij proberen het samen op te lossen. Je kan ons altijd bellen 013 528 54 60.


Is dit lastig voor je of kom je er met ons niet uit, dan kun je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Als praktijk zijn we aangesloten bij SKGE  (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.

Wanneer je ontevreden bent, stellen we het op prijs dat je dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van de onvrede, dan kunnen wij proberen het samen op te lossen. Je kan de klacht kenbaar maken d.m.v. een klachtenformulier. Je mag het ook altijd met één van onze medewerkers bespreken. Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen we contact met je op.


Ga naar klachtenformulier


Is dit lastig voor je of kom je er met ons niet uit, dan kun je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Als praktijk zijn we aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.

Hoeveel kost een consult of huisbezoek van de huisarts?

Een verrichting door de huisarts wordt door de zorgverzekering betaald en het kost je geen eigen risico. De huisarts declareert bij de zorgverzekering:


Maximumtarief
Consult regulier korter dan 5 minuten
€ 6,21
Consult regulier vanaf 5 minuten tot 20 minuten
€ 12,43
Consult regulier 20 minuten en langer
€ 24,85
Visite regulier korter dan 20 minuten
€ 18,64
Visite regulier 20 minuten en langer
€ 31,06
Vaccinatie regulier
€ 6,21
Een vervolgonderzoek, wat kost mij dat?

Is er een vervolgonderzoek in het ziekenhuis nodig? Vaak vallen de kosten hiervan onder je zorgverzekering. Maar het kan zijn dat je verzekeraar geen contract heeft met het ziekenhuis waarmee je een afspraak hebt. In dat geval vergoed je zorgverzekering niet alle kosten. Heb je vragen over de vergoeding van de kosten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar voordat je naar de afspraak gaat.  

Wat zijn de kosten voor gemoedsbezwaarden?

Mocht je om godsdienstige reden niet verzekerd zijn, dan weten wij dat waarschijnlijk al wel. Je staat dan geregistreerd als "gemoedsbezwaarde”. Wij brengen dan geen inschrijftarief in rekening maar hanteren de hieronder genoemde bedragen.



Tarief
Consult korter dan 5 min
€ 15,93
Consult vanaf 5 min tot 20 min
€ 31,86
Consult 20 min en langer
€ 63,72
Visite korter dan 20 min
€ 47,79
Visite 20 min en langer
€ 79,65
Vaccinatie / injecties
€ 19,56
Laboratoriumonderzoek
Kostprijs
Entstoffen
Kostprijs
Welke apotheek is aangesloten bij mijn huisarts?

Je kunt altijd zelf bepalen bij welke apotheek je medicijnen haalt. In jouw portaal kun je zien bij welke apotheek de huisarts is aangesloten. Geen portaal? Bel dan met de assistente. Wil je bij een andere apotheek jouw medicijnen ophalen? Vraag de huisarts dan het recept mee te geven in plaast van het direct naar de aangesloten apotheek te sturen.

Moet ik ook van apotheek overstappen als ik overstap van huisarts?

Als je wisselt van huisarts is het vaak ook nodig om te wisselen van apotheek. Geef aan je huisarts door bij welke apotheek je ingeschreven staat. Het is wel belangrijk dat je jezelf uitschrijft bij de oude apotheek.

Ik heb een andere verzekeraar, wat nu?

Dit hoef je niet zelf door te geven aan de huisarts, en ook niet aan alle andere zorgaanbieders zoals fysiotherapeuten en ziekenhuizen. Wij zijn namelijk aangesloten op de database VECOZO en krijgen deze wijziging automatisch in ons systeem.

Wat wordt door mijn zorgverzekering vergoed aan huisartsenzorg?

niets zelf voor te betalen. Dat geldt voor een afspraak (consult) bij de huisarts, maar ook voor een telefonisch consult. Je spreekt voor een afspraak bij je huisarts ook nooit je eigen risico aan. Als er onderzoek nodig is zoals bloedprikken, een foto of een doorverwijzing vallen de kosten  daarvan wel onder het eigen risico.

Wat als ik niet verzekerd ben?

Als je als patiënt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle niet bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij, dan vragen we je het consult contact of per pin te betalen. Na betaling krijg je een factuur. Deze kun je bij de verzekering, als je die toch hebt, indienen met het verzoek het consult aan je terug te betalen. Dit geldt ook in het geval je een buitenlandse verzekering hebt; je draagt dan zelf zorg voor de nabetaling.

Ik zie bij een declaratie van de zorgverzekering PrimaCura staan, wat is dat?

De huisarts is aangesloten bij de zorggroep PrimaCura. Dit is een samenwerkingsverband van huisartsen in de regio. De groep is gespecialiseerd in de behandeling en organisatie van chronische ziekten in de eerste lijn. Met de zorgverzekeraars zijn afspraken gemaakt over de zorg voor diabetes- en astma-/copd patiënten en mensen met een hart- en vaatziekte. Daarnaast ondersteunt de zorggroep de huisartsen bij de zorg voor kwetsbare ouderen en patiënten met psychische problematiek.


Natuurlijk hanteren we bij de behandeling van chronische ziekten de protocollen uit de zorgstandaarden. Maar individuele 'zorg op maat' staat bij ons voorop.